نتایج جستجو برای عبارت :

البصیرة و کل ما یم ان نعلم منها

                                                لا اله الا الله سبحان الشافی الکافی
بسم الله الرحمن الرحیم
هرکه را بول بسیار آید در اول صبح ناشتا هفت بار از آیه لو انزلنا هذا القران تا آخر سوره حشر را بخواند
شفا یابد
واگر حبس البول داشته باشد باید زیاد قران بخواند تا رفع شود
اگر عسر البول ( سختی خروج بول) داشته باشد یا دچار قولنج شده باشد آیه زیر موثر است
ثم قست قلوبکم من بعد ذلک فهی کالحجارة او اشد قسوة وان من الحجارة لما یتفجر منه الانها
هیچی نمیدونم.
توی یه قطارم
از پنجره بیرونو نگاه میکنم
هوا تاریکه
همه چیز مدام عوض میشه
نمیدونم چیکار باید کرد...
هر از چند گاهی یه حرفی ، یه نوشته ای یه جایی میبینم، یادم میفته که سوار قطارم اصلا...
کس دیگه ای راه میبرتش...
ریل یه ور دیگه میره...
کاش میفهمیدیم خدا چقدر دوسمون داره :)
هیچی نمیدونم.
توی یه قطارم
از پنجره بیرونو نگاه میکنم
هوا تاریکه
همه چیز مدام عوض میشه
نمیدونم چیکار باید کرد...
هر از چند گاهی یه حرفی ، یه نوشته ای یه جایی میبینم، یادم میفته که سوار قطارم اصلا...
کس دیگه ای راه میبرتش...
ریل یه ور دیگه میره...
کاش میفهمیدیم خدا چقدر دوسمون داره :)
اذعان البانی وهابی به تواتر حدیث غدیر
البانی از بزرگ‌ترین علما و محدثین وهابیت در مورد حدیث غدیر می‌نویسد:
وللحدیث طرق أخرى کثیرة جمع طائفة کبیرة منها الهیثمی فی " المجمع " (۹ / ۱۰۳ - ۱۰۸) وقد ذکرت وخرجت ما تیسر لی منها مما یقطع الواقف علیها بعد تحقیق الکلام على أسانیدها بصحة الحدیث یقینا، وإلا فهی کثیرة جدا، وقد استوعبها ابن عقدة فی کتاب مفرد، قال الحافظ ابن حجر: منها صحاح ومنها حسان. وجملة القول أن حدیث الترجمة حدیث صحیح بشطریه، بل الأول من
اذعان البانی وهابی به تواتر حدیث غدیر
 
البانی از بزرگ‌ترین علما و محدثین وهابیت در مورد حدیث غدیر می‌نویسد:
 
   ✍ وللحدیث طرق أخرى کثیرة جمع طائفة کبیرة منها الهیثمی فی " المجمع " (۹ / ۱۰۳ - ۱۰۸) وقد ذکرت وخرجت ما تیسر لی منها مما یقطع الواقف علیها بعد تحقیق الکلام على أسانیدها بصحة الحدیث یقینا، وإلا فهی کثیرة جدا، وقد استوعبها ابن عقدة فی کتاب مفرد، قال الحافظ ابن حجر: منها صحاح ومنها حسان. وجملة القول أن حدیث الترجمة حدیث صحیح بشطریه، بل
 
                                                   برای دفع دشمن: الخافض هر روز 481 بار((53))
بسم الله الرحمن الرحیم
61=جهت ایمنی از مضرات: اصلوها الیوم بما کنتم تکفرون
62= جهت شفای اسهال: الیوم تختم و علی افواههم وتکلمنا ایدیهم و تشهدارجلهم بما کانوا یکسبون
63= جهت شفای سینه پهلو : ولو نشا ء لطمسنا علی اعینهم فاستبقوا الصراط فانی یبصرون
64= جهت دفع وسوسه شیطان: ولو نشاء لمسخنا هم علی مکانتهم فما استطاعوا مضیا ولا یرجعون
65= برای شفای قی یا قولنج
از نکات مهمی که داوطلبای کنکوری باید بهش توجه کنن محدودیت زمان تو آزمون سراسریه . یکی از راه حلای پیش رو برای حل مشکلات مربوط به محدودیت زمان آزمون سراسری ، مدیریت زمان سر جلسه آزمونه . یکی از تکنیک های مدیریت زمان ، تکنیک ضربدر منهاست که خیلی می تونه به داوطلبا تو صرفه جویی زمان و جلوگیری از اشتباه کمک کنه .
سنگین شدن رقابت تو کنکور سراسری ، اون رو به یک ماراتن بزرگ تبدیل کرده و باعث شده تا متقاضیای شرکت تو این آزمون ، علاوه بر تسط رو مطالب درس
                                            لا اله الا الله داوود خلیل الله
بسم الله الرحمن الرحیم
یا من تحل به عقد المکاره و یا من یفثا به حد الشدائد و یا من یلتمس منه المخرج الی روح الفرج .
ذلت لقدرتک الصعاب و تسببت بلطف الاسباب و جری بقدرتک القضاء و مضت علی ارادتک الاشیاء
فهی بمشیتک دون قولک موتمرة وبارادتک دون نهیک منزجرة .انت المدعو للمهمات و انت المفزع فی
الملمات لا یندفع منها الا ما دفعت و لا ینکشف منها الا ما کشفت . وقد نزل بی یا رب
نمیدونم این منها چی میگه ؟ دست بکشم توی موهای سرت ؟ آدم وحشت میکنه ؟ دو نفر که تازه با هم آشنا شده اند و هیچ چیزی در مورد هم نمیدونند چرا باید چنین چیزی بهم بگند ... یاد اون دو مورد آقای همجنس باز منو میندازنند که یه مدت مجبور شدم برای فرار از دست شون خط م بیشتر مواقع از دسترس خارج باشه
مقام والای حضرت ابالفضل العباس سلام الله علیه در بیان امام صادق علیه السلام
ابن عنبه نسب شناس بزرگ شیعه روایت کرده است: 
روى الشیخ أبو نصر البخاری عن المفضل ابن عمر انّه قال : قال الصادق جعفر بن محمد علیه السلام : كان عمّنا العباس بن علی نافذ البصیرة صلب الایمان جاهد مع أبی عبد الله وأبلى بلاء حسنا ومضى شهیدا .
امام صادق علیه السلام فرمود: عموی ما عباس علیه السلام دارای بصیرتی نافذ و بینشی عظیم و ایمانی راسخ بود، در محضر امام حسین علیه السلام
بسم الله الرحمن الرحیم
مغناطیس العشق الحسینی
الاستعداداً للأربعین على المستوى الروحی و المعرفی ، تم طرح مجموعة حوارات بعنوان مغناطیس العشق الحسینی ، سنة 1441هـ 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
معنى التربیة الحبیّة، و مقدّماتها التی یلزم على الزائر تحصیلها

2
المعرفة بالمحبة ، و المعشوق هو المعبود

3
المحبة و العمل ، عمل الشاكرین
مولف کامل التواریخ ، فتح ابهر و نواحی آن در سال 22 هـ ق اتفــاق افتاده است و ما در اینجا عیناً به نوشته ی این مورخ بزرگ استناد می کنیم :
« لما سیرالمغیره جدیداً الی همدان فتحها سیر البراء بن عازب فی جیشٍ الی قزوین و أمره أن سیر الیها فان فتحا عزالدیلم منها و انّما کان مغزا هم قبل دستبی . فسار البراء حتی الی ابهر و هو حصن . فقاتلون ثم طلبوا الامان فامنهم و صالحم » .
ادامه مطلب
هجران رفیق بخت زبون کسی مباد
خصمی چنین دلیر به خون کسی مباد
یارب حریف گرم کنی همچو آرزو
گرم اختلاط داغ درون کسی مباد
این شعله‌های ظاهر و باطن گداز هجر
پیراهن درون و برون کسی مباد
آن گریه‌های شوق که غلتید کوه از و
سیل بنای صبر و سکون کسی مباد
سد بند شوق پاره کند زور آرزو
یارب که بخت شور و جنون کسی مباد
نعلم به نام جملهٔ اجزا در آتش است
جادوی او به فکر فسون کسی مباد
وحشی هزار بادیه دورم ز کعبه کرد
این بخت بد که راهنمون کسی مباد
وحشی
بسم الله الرحمن الرحیم
الفتح المبین

رجب 1441 هـ


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
حقیقة العبودیة و عبودیة الامام الكاظم علیه السلام

2
مراتب الفتح المبین و البصیرة النفسیة

3
المبعث و عبودیة النبی الأكرم صلى الله علیه و آله
فی هذه الأیّام ، فی صناعة البناء ، تدخّل العدید من المنتجات فی هذه الصّناعة ، مثل الصّخور والمرکب والطّوب والزّجاج ... لکلّ منها درجات جیّدة وأخرى سیئة ، على سبیل المثال :لدیهم حجر جمیل ، ولکن بعد فترة من الوقت یبدأ فی الکسر والنزول من الحائط ویجب طرحها بعد فترة من الوقت ولکن بشکل عام ، لا یمکن أن یکون أی شیء بدیلاً صالحًا لمخطّط ألوان الواجهة. لون الواجهة ذو الطّیف اللّونی العالی ، والأداء السهل ، والغسیل السهل ، والعمر الطویل ، والسّعر الم
#حدیث_مهدوی
امیر المومنین(ع)
و ان من ورائکم فتنا مظلمة عمیاء منکسفة، لا ینجو منها الا النومة. قیل: یا امیرالمومنین! وما النومة؟ قال: الذی یعرف الناس و لا یعرفونه.
به دنبال شما فتنه های تاریک، کور و ظلمانی هست که از آنها کسی جز نومه نجات نمی یابد. پرسیدند: نومه چیست؟ فرمود: کسی که مردم را بشناسد و مردم او را نشناسند.
بحارالانوار/ ج51/ ص112 و غیبة نعمانی/ ص141
بسم الله القاصم الجبارین
 
 این روزها که روزهای سخت داغداری برای از دست دادن سردار عزیزمان بود، خاطرات تلخ و شیرین زیادی به همراه داشت.از شهادت حاج قاسم عزیزمان که رفتنش دنیایی را تکان داد و داغ بزرگی را بر دل رهبر عزیزمان گذاشت تا جایی که با سوزدل و آه و اشک گفت: "اللهم انا لا نعلم منه و الا خیرا" و اشک میلیونها مسلمان و دوست و دشمن را جاری کرد گرفته، تا سیلی سخت و کوبنده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزیزمان به فرماندهی امام خامنه ای بر صورت
ما معنى البصیرة فی المفهوم الدینی؟ 
الامام الخامنایی: البصیرة والاخلاص والعمل وفق المتطلبات هی معاییر الحرکة التعبویة
البصیرة الحسینیة فی کلام القائد
السید القائد: الإمام الحسین هو حامل لواء البصیرة والصمود
صناعة البصیرة - السید القائد علی الخامنئی 
1:43
 
البصیرة-السید القائد علی الخامنئی(دام ظله) 
1:06
 
مسند الفضل بن شاذان (95)المدینة حتّى ینتهی إلى الأجفر(1) و یصیبهم مجاعة شدیدة، قال : فیضجّون و قد نبتت لهمثمرة یأکلون منها و یتزوّدون منها ، و هو قوله تعالى شأنه: «وَ آیَةٌ لَهُمُ الأرْضُ الْمَیْتَةُأحْیَیْناها وَ أخْرَجْنا مِنْها حَبّا فَمِنْهُ یَأکُلُونَ»(2) ثمّ یسیر حتّى ینتهی إلى القادسیّة و قد اجتمعالنّاس بالکوفة و بایعوا السّفیانی(3) .و بإسناده رفعه إلى أبی عبد اللّه‏ علیه السلام قال : یقدم القائم علیه السلام حتّى یأتی النّجف فیخرجإلی
85-  و من خطبة له (علیه السلام)
> و فیها صفات ثمان من صفات الجلال<
وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِیکَ لَهُ الْأَوَّلُ لَا شَیْ‏ءَ قَبْلَهُ وَ الْآخِرُ لَا غَایَةَ لَهُ لَا تَقَعُ الْأَوْهَامُ لَهُ عَلَی صِفَةٍ وَ لَا تُعْقَدُ الْقُلُوبُ مِنْهُ عَلَی کَیْفِیَّةٍ وَ لَا تَنَالُهُ التَّجْزِئَةُ وَ التَّبْعِیضُ وَ لَا تُحِیطُ بِهِ الْأَبْصَارُ وَ الْقُلُوبُ.
>و منها :< فَاتَّعِظُوا عِبَادَ اللَّهِ بِالْ
                                          لا اله الا الله سبحان القادر الستار
بسم الل الرحمن الرحیم
یا ممکن هذا مما فی یدیه و مسلطه علی من دونه و معرضه فی ذلک لامتحان دینه انه یسطو بمرحه فیما اتیته من الملک و یحور فتجاوزیه بالذی ابتلیته  به من العظم عندک عبادک  ان تسلبه ما هو فیه انت بقوة لا امتناع له منها انی امتنع من شر هذا بجبروتک و اعوذ بک من قوته بقدرتک اللهم ادفعه عنی و آمنی من حذاری منه بحق وجهک وعظمتک یا عظیم یا اولی بهذا من نفسه و
بسم الله القاصم الجبارین
 
 این روزها که روزهای سخت داغداری برای از دست دادن سردار عزیزمان بود، خاطرات تلخ و شیرین زیادی به همراه داشت.از شهادت حاج قاسم عزیزمان که رفتنش دنیایی را تکان داد و داغ بزرگی را بر دل رهبر عزیزمان گذاشت تا جایی که با سوزدل و آه و اشک گفت: "اللهم انا لا نعلم منه و الا خیرا" و اشک میلیونها مسلمان و دوست و دشمن را جاری کرد گرفته، تا سیلی سخت و کوبنده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزیزمان به فرماندهی امام خامنه ای بر صورت
بنام خداوند بخشنده و مهربان.
باسلام 
در مطلب قبلی، یک ساعت به کمک CMD ساخته شده! اما در این قسمت،یک برنامه کوتاه نوشته شده! که با قرار دادن ان در فایل نوت پد و تبدیل ان به پسوند bat می توان یک ماشین حساب با قابلیت ضرب،جمع،تقسیم،منها ساخت که می تواند علاوه برا این کارهای ساده! یک تاریخچه از محاسبات شما را ذخیره کند(با قید زمان و تاریخ برای هر عملیات ریاضی شما) تا هر وقت به ان محاسبات نیاز داشتید از ان استفاده کنید...
اگر قابلیت دیگری نیاز داشتید،بفر
برنامه نصب کنید و بازی کنید و پول واریز کنید زندگی شما قشنگ میشه 
با قرأت آیه الکرسی و شروع مسابقه انشالله همه سوال جواب بدین
اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِمَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍمِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیّ
کتاب المکاسب الشیخ انصاری - الجزء الثالث
 کتاب البیع 
البیع لغة..................................................  (7)
اختصاص المعوّض بالعین...............................  (7)
جواز کون العوض منفعة................................  (8)
جعل عمل الحرّ عوضاً.................................   (8)
اقسام الحقّ و ما یقع منها عوضاً...................   (8)
تعاریف الفقهاء و المناقشة فیها.....................   (10)  به روز رسانی 97/06/01
الاولی فی تعریف البیع................................   (11)
ما یرد علی هذا التعریف..............................   (11)
حقیقة الصلح..........
بطلان عبادات مخالفین به سبب انکار ولایت امیر المومنین علیه السلام
سید نعمة الله جزائری رضوان الله علیه از علمای بزرگ شیعه روایت کرده است:
 و عَنْهُ علیه السلام قَالَ مَرَّ مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ بِرَجُلٍ رَافِعٍ یَدَهُ إِلَى السَّمَاءِ یَدْعُو فَانْطَلَقَ مُوسَى فِی حَاجَتِهِ فَغَابَ عَنْهُ سَبْعَةَ أَیَّامٍ ثُمَّ رَحَلَ إِلَیْهِ وَ هُوَ رَافِعٌ یَدَیْهِ یَدْعُو وَ یَتَضَرَّعُ وَ یَسْأَلُ حَاجَتَهُ فَأَوْحَى اللَّهُ إِلَیْهِ یَا
فیما یلی بعض العلاجات الشائعة لأنواع مختلفة من أمراض القلب والأوعیة الدمویة:
أمراض صمام القلب
• الأدویة
• جراحة صمام القلب
خلل فی انتظام ضربات القلب
• الأدویة
• منظم لضربات القلب
النوبة القلبیة
الأدویة – بخاصة الجلطات ( فی بعض أنواع النوبات القلبیة یجب أن تعالج فی أقرب وقت ممکن)
• رأب الأوعیة التاجیة
• جراحة المجازاة التاجیة
السکتة الدماغیة
الأدویة – الجلطات الدماغیة (یجب أن تعالج فی غضون ثلاث ساعات من ظهور أعراض السکتة الدماغیة لأن
26-  و من خطبة له (علیه السلام)
> و فیها یصف العرب قبل البعثة ثم یصف حاله قبل البیعة له <
>العرب قبل البعثة<
إِنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً (صلی الله علیه وآله) نَذِیراً لِلْعَالَمِینَ وَ أَمِیناً عَلَی التَّنْزِیلِ وَ أَنْتُمْ مَعْشَرَ الْعَرَبِ عَلَی شَرِّ دِینٍ وَ فِی شَرِّ دَارٍ مُنِیخُونَ بَیْنَ حِجَارَةٍ خُشْنٍ وَ حَیَّاتٍ صُمٍّ تَشْرَبُونَ الْکَدِرَ وَ تَأْکُلُونَ الْجَشِبَ وَ تَسْفِکُونَ دِمَاءَکُمْ وَ تَقْطَعُونَ أَرْ
بی‌سوادی ابو حنیفه در کلام غزالی
ابو حامد غزالی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأما أبو حنیفة فلم یكن مجتهدا لأنه كان لا یعرف اللغة وعلیه یدل قوله ولو رماه بأبو قبیس وكان لا یعرف الأحادیث ولهذا ضری بقبول الأحادیث الضعیفة ورد الصحیح منها ولم یكن فقیه النفس بل كان یتكایس لا فی محله على مناقضة مآخذ الأصول.
اما ابو حنیفه، او مجتهد نبود چون زبان عربی را بلد نبود و قول او که گفته «ولو رماه بابو قبیس» بر این دلالت می‌کند و احادیث را نمی‌شنا
دلت را خانه ما کن، مصفا کردنش با من

دلت را خانه ما کن، مصفا کردنش با من
به ما درد دل افشا کن، مداوا کردنش با من
 
اگر گم کرده ای دل، کلید استجابت را
بیا یک لحظه با ما باش، پیدا کردنش با من
 
بیافشان قطره اشکی که من هستم خریدارش
بیاور قطره ای اخلاص، دریا کردنش با من
 
اگر درها به رویت بسته شد، رو کن به ما بازآ
درِ این خانه دق الباب کن، وا کردنش با من
 
به من گو حاجت خود را، اجابت می کنم آنی
طلب کن آن چه می خواهی، محیا کردنش با من
 
چو خوردی روزی امروز
بسم الله القاصم الجبارین
 
 این روزها که روزهای سخت داغداری برای از دست دادن سردار عزیزمان بود، خاطرات تلخ و شیرین زیادی به همراه داشت.از شهادت حاج قاسم عزیزمان که رفتنش دنیایی را تکان داد و داغ بزرگی را بر دل رهبر عزیزمان گذاشت تا جایی که با سوزدل و آه و اشک گفت: "اللهم انا لا نعلم منه و الا خیرا" و اشک میلیونها مسلمان و دوست و دشمن را جاری کرد؛ گرفته تا سیلی سخت و کوبنده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزیزمان به فرماندهی امام خامنه ای بر صورت
ما معنى البصیرة فی المفهوم الدینی؟ 
الامام الخامنایی: البصیرة والاخلاص والعمل وفق المتطلبات هی معاییر الحرکة التعبویة
التمهید للظهور یحتاج الى صبر على حد البصیرة وبصیرة على حد الصبر
البصیرة الحسینیة فی کلام القائد
 بناهیان :البصیرة السیاسیة هی ما ینجی سفینة الثورة الإسلامیة من العواصف
السید القائد: الإمام الحسین هو حامل لواء البصیرة والصمود
صناعة البصیرة - السید القائد علی الخامنئی 
1:43
 
البصیرة-السید القائد علی الخامنئی(دام ظله) 
1:
جدول زیر محل های اسامی گیاهان و هر آنچه را که ارتباطی به گیاهان در
قرآن کریم دارد، نشان می دهد:

نام سوره

شماره
آیه

نام گیاهان و آنچه
بدان ها مربوط است

ابتدای آیه و بخش هایی از آن


بقره

22

ثمرات

«الذی جعل لکم... فاخرج به من الثمرات رزقا»


بقره

25

ثمرة

«و بشر الذین آمنوا... کلما رزقوا منها من ثمرة رزقا»


بقره

35

شجرة

«و قلنا یا آدم اسکن... و لاتقربا هذه الشجرة»


ب
بسم الله القاصم الجبارین
 
 این روزها که روزهای سخت داغداری برای از دست دادن سردار عزیزمان بود، خاطرات تلخ و شیرین زیادی به همراه داشت.از شهادت حاج قاسم عزیزمان که رفتنش دنیایی را تکان داد و داغ بزرگی را بر دل رهبر عزیزمان گذاشت تا جایی که با سوزدل و آه و اشک گفت: "اللهم انا لا نعلم منه و الا خیرا" و اشک میلیونها مسلمان و دوست و دشمن را جاری کرد؛ گرفته تا سیلی سخت و کوبنده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزیزمان به فرماندهی امام خامنه ای بر صورت
لون الواجهة | شراء لون الواجهة | سعر لون الواجهة
فی هذه الأیّام ، فی صناعة البناء ، تدخّل العدید من المنتجات فی هذه الصّناعة ، مثل الصّخور والمرکب والطّوب والزّجاج ... لکلّ منها درجات جیّدة وأخرى سیئة ، على سبیل المثال :لدیهم حجر جمیل ، ولکن بعد فترة من الوقت یبدأ فی الکسر والنزول من الحائط ویجب طرحها بعد فترة من الوقت ولکن بشکل عام ، لا یمکن أن یکون أی شیء بدیلاً صالحًا لمخطّط ألوان الواجهة. لون الواجهة ذو الطّیف اللّونی العالی ، والأداء الس
                   اللهم احفظ هذ الدعا من شر العین السوء ومن شر الجن والانس
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1= اللهم انی اشهدک انک افترضت علی طاعة علی بن ابی طالب و الحسن و الحسین و علی بن
الحسین و محمد بن علی و و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد بن علی
و وعلی بن محمد و الحسن بن علی و الحجة القائم صلوات الله علیه و علیهم اجمعین
 
2= قل ادعوا الله او ادعو الرحمان ایا ما تدعو فله الاسماء الحسنی و لا تجهر بصلواتک و لا تخافت بها
و ابتغ بین ذلک
دیدگاه شیخ علی نمازی شاهرودی رضوان الله علیه در مورد ابن عربی
آیت الله شیخ علی نمازی شاهرودی رضوان الله علیه می‌نویسد:
ابن العربی : هو محی الدین ، صاحب الفتوحات المكیة والفصوص ، من أركان المتصوفة ، له دعاوی فاسدة وكلمات مضلة ،  ذكرنا بعضها فی كتابنا " تاریخ فلسفه وتصوف " . وتقدم شطر منها فی " حیى " بعنوان محی الدین . مات سنة ٦٣٨ ، وله ذموم وخرافیات ، كما فی البحار . نقله هنا فی السفینة "
ابن عربی: او محی الدین، صاحب فتوحات مکیه و فصوص می‌باشد. وی ا
بیآیید همدیگر را گذشت کنیم بهم رحم کنیم تا خدا به ما رحم کند از همه حلالیت می طلبم آرزوی قبولی طاعات و عبادات و بخشش همه گناهان مسئلت می کنم با خدا حرف بزن با زبان دعا و توبه و استغفار
دلت را خانه ما کن، مصفا کردنش با منبه ما درد دل افشا کن، مداوا کردنش با مناگر گم کرده ای ای دل کلید استجابت رابیا یک لحظه با ما باش، پیدا کردنش با منبیفشان قطره اشکی، که من هستم خریدارشبیاور قطره ای اخلاص، دریا کردنش با مناگر درها به رویت بسته شد، دل بر مکن از ماد
خزعبلات خنده‌دار ابن عربی و ادعای جماع (رابطه جنسی) با ستارگان و حروف الفبا توسط وی
ابن عربی از بزرگان صوفیه می‌نویسد:
«رأیت لیلة أنی نكحت نجوم السماء كلها فما بقی منها نجم إلا نكحته بلذة عظیمة روحانیة ثم لما كملت نكاح النجوم أعطیت الحروف فنكحتها...»
شبی در خواب با ستارگان جماع کردم و لذت روحانی عظیمی بر من دست داد. تا جایی که هیچ ستاره‌ای نماند مگر آنکه با او جماع کردم؛ سپس حروف الفبا برایم آورده شد و با آن‌ها نیز جماع کردم.
الفتوحات المکیة
کیف تکون عملیة طفل الأنابیب
فی الوضع الطبیعی یحصل الحمل عند التقاء الحیوان المنوی للرجل مع بویضة الأنثى فی قناة فالوب، وهذا یتطلب وجود حیوانات منویة سلیمة وقویة، وطریق سالک غیر مسدود من بدایة عنق الرحم حتى قناة فالوب، بالاضافة إلى وجود بویضة سلیمة جاهزة للاخصاب. وإذا ما حدث عطل فی أی من هذه الشروط فإن الحمل یتعذر، وهکذا یحتاج الزوجان إلى تدخل خارجی مثل عملیة طفل الأنابیب، وذلک فی عدة حالات منها: انسداد قناة فالوب مما یمنع الحیوانات المن
برتری خانه حضرت زهرا و امیر المومنین علیهما السلام بر خانه‌های پیامبران (به روایت اهل سنت عمری)
آلوسی از مفسرین و علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
وأخرج ابن مردویه عن أنس بن مالك وبریدة قال: «قرأ رسول الله صلّى الله علیه وسلّم: هذه الآیة فِی بُیُوتٍ إلخ فقام إلیه علیه الصلاة والسلام رجل فقال: أی بیوت هذه یا رسول الله؟ فقال صلّى الله علیه وسلّم: «بیوت الأنبیاء علیهم السلام فقام إلیه أبو بكر [...] فقال: یا رسول الله هذا البیت منها لبیت علی وفاط
مدیریت زمان، به معنای استفاده‌ی صحیح از زمان و تواناییِ ذخیره‌ی زمان اضافه در کارها می‌تواند باشد. مدیریت زمان را هم در مطالعه و هم در آزمون دادن بایستی مدنظر قرار داده و اجرا کرد. البته این دو به هم وابسته هستند. لذا در وهله‌ی اول باید مدیریت زمان در منزل و حین مطالعه اجرا شود و در وهله‌ی دوم با کمک تکنیک‌های ویژه در جلسه‌ی آزمون نیز مدیریت زمان داشت.
برای شروع در منزل موارد زیر در حین مطالعه باید رعایت شود:
    هدف‌گذاری تعداد صفحه قبل ا
ادْعُ إِلَىٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ رَبَّکَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِیلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ النحل: ١٢٥
 
 
٨ ـ وحدثنا جماعة عن الشیخ المفید أبی علی الحسن بن علی الطوسی، وعن الشریف أبی الفضل المنتهى بن أبی زید بن کیابکی الحسینی ، وعن الشیخ الأمین أبی عبد الله محمد بن شهریار الخازن ، وعن الشیخ الجلیل ابن شهرآشوب ، عن المقرئ عبد
من ساده و صادق و بکر و بی ریا، در دامن تو
آرام همچون نسیمی در تن تو،
بال پرواز بودی و من در اوج عشق،
ای حضرت میم،
مرد عاشقانه هایم
چکنم با تن تبدار و شرری در دل،
پر ز خواهش
من تو را می طلبم ای همه ی ناز و نیازم.
پوششی بر تن من باش.
ک عریانی این جلوه و این جذبه ی مسحور سزای همه ی پر ز هوس نیست.
یوسف من،
تو مرا باش. 
بال پرواز من و اوج رهیدنهایم.
✨ یا آدم اسکُن أنتَ وَ زوجُکَ الجَنَّةَ فکُلا منها حیثُ شِئتُم رغداً ✨

متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فا
ولایت و انوار ائمه معصومین علیهم السلام در معراج

شیخ صدوق رضوان الله علیه روایت کرده است:
✍ ٢٧- حدثنا محمد بن إبراهیم بن اسحاق الطالقانی قال: حدثنا محمد بن همام قال: حدثنا أحمد بن بندار قال: حدثنا أحمد بن هلال عن محمد بن أبی عمیر عن المفضل بن عمر عن الصادق جعفر بن محمد عن أبیه عن آبائه عن أمیر المؤمنین علیه السلام قال: قال رسول الله صلى الله علیه وآله: لما اسرى بى الى السماء اوحى الى ربى جل جلاله فقال: یا محمد انی اطلعت الى الأرض اطلاعا فاخترت
96-  و من خطبة له (علیه السلام)
> فی اللّه و فی الرسول الأکرم <
>اللّه تعالی<
الْحَمْدُ لِلَّهِ الْأَوَّلِ فَلَا شَیْ‏ءَ قَبْلَهُ وَ الْآخِرِ فَلَا شَیْ‏ءَ بَعْدَهُ وَ الظَّاهِرِ فَلَا شَیْ‏ءَ فَوْقَهُ وَ الْبَاطِنِ فَلَا شَیْ‏ءَ دُونَهُ.
>و منها فی ذکر الرسول (صلی الله علیه وآله)<
مُسْتَقَرُّهُ خَیْرُ مُسْتَقَرٍّ وَ مَنْبِتُهُ أَشْرَفُ مَنْبِتٍ فِی مَعَادِنِ الْکَرَامَةِ وَ مَمَاهِدِ السَّلَامَةِ قَدْ صُرِفَتْ نَحْوَهُ أَ
213-  و من خطبة له (علیه السلام)> فی تمجید اللّه و تعظیمه <الْحَمْدُ لِلَّهِ الْعَلِیِّ عَنْ شَبَهِ الْمَخْلُوقِینَ الْغَالِبِ لِمَقَالِ الْوَاصِفِینَ الظَّاهِرِ بِعَجَائِبِ تَدْبِیرِهِ لِلنَّاظِرِینَ وَ الْبَاطِنِ بِجَلَالِ عِزَّتِهِ عَنْ فِکْرِ الْمُتَوَهِّمِینَ الْعَالِمِ بِلَا اکْتِسَابٍ وَ لَا ازْدِیَادٍ وَ لَا عِلْمٍ مُسْتَفَادٍ الْمُقَدِّرِ لِجَمِیعِ الْأُمُورِ بِلَا رَوِیَّةٍ وَ لَا ضَمِیرٍ الَّذِی لَا تَغْشَاهُ ال
ما هی عملیة تجمیل الأنف؟
هی عملیة تعدیل شكل الأنف والتی أحیانًا ما یشار إلیها بعملیة إعادة تشكیل الأنف. على الرغم من كون هذه العملیة تتم بغرض تجمیلی بالدرجة الأولى ألا وهو زیادة التناغم والتناسب بین الأنف وباقی ملامح الوجه، إلا أنها تُجرى فی أحیان كثیرة بغرض علاج مشاكل واضطرابات التنفس الناتجة عن تشوهات أو عیوب فی بنیة الأنف، و بسبب التعرض لبعض الحوادث. یمكن أن تتم عملیات تجمیل الأنف بعدة صور نذكر منها:
تغییر حجم الأنف (سواء لتصغیره أو ت
  مقام حضرت معصومه در احادیث ائمه


 
مقام والای حضرت معصومه

 
مقام والای حضرت معصومه
علمای بزرگ شیعی در برابر عظمت روحی حضرت
فاطمه معصومه علیهاالسلام سر تعظیم فرود آورده اند. دربارة حضرت معصومه(ع)
روایاتی مختلفی وارد شده است:
- روایاتی که سالها قبل دفن آن حضرت در قم
را خبر داده است. مانند روایتی که از امام علی(ع) نقل شده است و روایات
نقل شده از حضرت صادق(ع) و امام رضا(ع)؛
- روایاتی که فضیلت زیارت حضرت معصومه(ع) را بیان می کند که از ح
ما هی عملیة تجمیل الأنف؟
هی عملیة تعدیل شكل الأنف والتی أحیانًا ما یشار إلیها بعملیة إعادة تشكیل
الأنف. على الرغم من كون هذه العملیة تتم بغرض تجمیلی بالدرجة الأولى ألا
وهو زیادة التناغم والتناسب بین الأنف وباقی ملامح الوجه، إلا أنها تُجرى
فی أحیان كثیرة بغرض علاج مشاكل واضطرابات التنفس الناتجة عن تشوهات أو
عیوب فی بنیة الأنف، و بسبب التعرض لبعض الحوادث.   یمكن أن تتم عملیات تجمیل الأنف بعدة صور نذكر منها:
تغییر حجم الأنف (سواء لتصغیره
به هر حال، یکی از عوامل وحدت
دو مکتب قم و بغداد همین «کتاب تکلیف» شلمغانی بود و نقل می‌شود که شیعه این کتاب
را زیاد تهیّه کردند و نقل شده که از حسین بن روح سؤال کردند که: با کتب شلمغانی
چه کنیم؟(1) این سؤال در کتاب «غیبت» مرحوم شیخ طوسی آمده
که از خادم حسین بن روح نقل می‌کند که از حسین بن روح راجع به شلمغانی سؤال کردم
که: خانه‌های ما از کتب او پر است (بیوتنا منها ملاء). ایشان می‌گوید: «أقول فیها
ما قال العسکریّ فی کتب بنی فضّال».(2) عسکری در اصطلاح
اپلیکیشن هایی وجود دارند که مممکن است با هربار روشن کردن مک یا لاگین کردن در آن به صورت خودکار اجرا شوند. به عنوان مثال، اگر از مک برای کار استفاده می کنید، ممکن است دوست داشته باشید که اپلیکیشن Slack برای ارتباطات سریع، دقیقا همزمان با روشن کردن مک، باز شود. اگرچه در صورتی که شما با باز شدن اپلیکیشن هایی که دوست ندارید، مواجه هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا دو روش برای تغییر آن ها ارائه دهیم.
آموزش زیر به شما چگونگی جلوگیری از بازشدن اپلی
سید بن طاووس (رحمة الله علیه) می فرماید: سحرگاهی در سرداب مقدس(سرداب غیبت امام عصر علیه السلام در سامرا) بودم، ناگاه صدای مولایم حضرت ولی عصر
ارواحنافداه را شنیدم که برای شیعیان خود دعا می کردند و عرضه می داشتند: «اللهم ان
شیعتنا خلقت من شعاع انوارنا و بقیة طینتنا و قد فعلوا ذنوبا کثیرة اتکالا علی حبنا
وولایتنا فان کانت ذنوبهم بینک وبینهم فاصفح عنهم فقد رضینا و ما کان منها فیما بینهم
فاصلح بینهم و قاص بها عن خمسنا و ادخلهم الجنة فزحزحهم عن ال
سخت در انتظار کاهل نمازان
پرستش نوعی رابطه خاضعانه و ستایش‌گرانه و سپاس‌گرانه است که انسان با خدای خود برقرار می‌کندنماز از ارکان عبادات حق است، بنابراین اول باید بدانیم چرا خداوند را عبادت می کنیم تا آنگاه فلسفه نماز نیز روشن گردد. یکی از پایدارترین و قدیمی ترین تجلیات روح آدمی و یکی از اصیل ترین ابعاد وجود آدمی، حس نیایش و پرستش است، هر زمان و مکانی که بشر وجود داشته است، نیایش و پرستش نیز وجود داشته است.پیامبران پرستش را نیاوردند و اب
امیر المومنین علیه السلام موذن روز قیامت و لعن‌کننده بر غاصبین ولایت (به روایت اهل تسنن)
 
«فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَیْنَهُمْ أَنْ لَعْنَةُ اللهِ عَلَى الظَّالِمِین» (اعراف / ۴۴)
روز رستاخیز، موذن بین جمعیت ندا مى‌دهد: لعنت خدا بر ظالمین! 
حاکم حسکانی از علمای بزرگ اهل تسنن در تفسیر این آیه می‌نویسد:
فرات بن إبراهیم الكوفی قال حدثنی علی بن عتاب، قال حدثنا جعفر بن عبد الله، قال حدثنا محمد بن عمر، عن یحیى بن راشد، عن كامل عن أبی صالح: عن ابن عبا
102-  و من خطبة له (علیه السلام)> تجری هذا المجری و فیها ذکر یوم القیامة و أحوال الناس المقبلة <>یوم القیامة<وَ ذَلِکَ یَوْمٌ یَجْمَعُ اللَّهُ فِیهِ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ لِنِقَاشِ الْحِسَابِ وَ جَزَاءِ الْأَعْمَالِ خُضُوعاً قِیَاماً قَدْ أَلْجَمَهُمُ الْعَرَقُ وَ رَجَفَتْ بِهِمُ الْأَرْضُ فَأَحْسَنُهُمْ حَالًا مَنْ وَجَدَ لِقَدَمَیْهِ مَوْضِعاً وَ لِنَفْسِهِ مُتَّسَعاً.>حال مقبلة علی الناس<و منها : فِتَنٌ کَقِطَعِ ا
ملاصدرا نوشته است:
ان ماهیة الجسم و معناه، یعنی الجوهر القابل للابعاد له، انحاء من الوجود بعضها اخس و ادنى و بعضها أشرف و اعلى، فمن الجسم ما هو جسم هو ارض فقط او ماء فقط او هواء او نار، و منه ما هو جماد فیه العناصر الاربعة موجودة بوجود واحد جمعی کما حققناه، لکنه جماد فقط من غیر نمو و لا حسّ و لا حیاة و لا نطق، و منه ما هو جسم هو بعینه متغذ نام مولّد، فجسمیته اکمل من جسمیة الجمادات و المعادن، و منه ما هو مع کونه جسما حافظ للصورة متغذیا نامیا مولد
ما هی عملیة تجمیل الأنف؟
هی عملیة تجمیل الأنف تعدیل شکل الأنف والتی أحیانًا ما یشار إلیها بعملیة إعادة تشکیل الأنف. على الرغم من کون هذه العملیة تتم بغرض تجمیلی بالدرجة الأولى ألا وهو زیادة التناغم والتناسب بین الأنف وباقی ملامح الوجه، إلا أنها تُجرى فی أحیان کثیرة بغرض علاج مشاکل واضطرابات التنفس الناتجة عن تشوهات أو عیوب فی بنیة الأنف، و بسبب التعرض لبعض الحوادث.
یمکن أن تتم عملیات تجمیل الأنف بعدة صور نذکر منها:
تغییر حجم الأنف (سواء ل
عند اختیار المرکز المتخصص لإجراء التلقیح الصناعی، یجب الأخذ فی الاعتبار بأن معدل النجاح یعتمد على العدید من العوامل، مثل عمر الأم التی تخضع لهذه العملیة والمشاکل الصحیة التی قد تعانی منها، إضافة إلى طرق العلاج المُتبعة.
یرجى طلب معلومات تفصیلیة عن التکالیف المرتبطة بکل خطوة من خطوات العملیة.
قبل البدء بإحدى دورات الإخصاب فی المختبر باستخدام بویضات المرأة والحیوانات المنویة الخاصة بالزوج، ربما یحتاج کلا الزوجین الى الخضوع لعدة فحوصات
ملاصدرا نوشته است:
ان ماهیة الجسم و معناه، یعنی الجوهر القابل للابعاد له، انحاء من الوجود بعضها اخس و ادنى و بعضها أشرف و اعلى، فمن الجسم ما هو جسم هو ارض فقط او ماء فقط او هواء او نار، و منه ما هو جماد فیه العناصر الاربعة موجودة بوجود واحد جمعی کما حققناه، لکنه جماد فقط من غیر نمو و لا حسّ و لا حیاة و لا نطق، و منه ما هو جسم هو بعینه متغذ نام مولّد، فجسمیته اکمل من جسمیة الجمادات و المعادن، و منه ما هو مع کونه جسما حافظ للصورة متغذیا نامیا مولد
سید بن طاووس (رحمة الله علیه) می فرماید: سحرگاهی در سرداب مقدس(سرداب غیبت امام عصر علیه السلام در سامرا) بودم، ناگاه صدای مولایم حضرت ولی عصر
ارواحنافداه را شنیدم که برای شیعیان خود دعا می کردند و عرضه می داشتند: «اللهم ان
شیعتنا خلقت من شعاع انوارنا و بقیة طینتنا و قد فعلوا ذنوبا کثیرة اتکالا علی حبنا
وولایتنا فان کانت ذنوبهم بینک وبینهم فاصفح عنهم فقد رضینا و ما کان منها فیما بینهم
فاصلح بینهم و قاص بها عن خمسنا و ادخلهم الجنة فزحزحهم عن ال
                            ربنا اخرجنا منها فان عدنا فانا ظالمون
بسم الله الرحمن الرحیم
1. حضور قلب
2.خضوع و فروتنی
3.امیدواری
4.شناخت الله و اعتقاد به قدرت او و علم بسته به نیاز دعا
5. امیدواری به الله و قطع امید از دیگران
6. پرهیز از گناه بویژه ستم مالی و آبرویی به مردم
7.گریستن . بین بهشت و جهنم گردنه ای است که کسی از آن عبور نمی کند مگر کسی که از ترس الله خیلی گریه کرده باشد
8. سپاس و ستایش الله
9.ذکر نام های الله که مناسب دعایش باشد و نیز گفتن نع
بخشش را «بخش کن» ... محبت را «پخش کن»
غضب «پریشانی» است ... نهایتش «پشیمانی» است
«به طرف» گوش بده ... «بی طرف» نظر بده
شکیبایی ... بر هر «دعوایی» ، «دواست»
هر چه «بضاعتمان» کمتر است «قضاوتمان» بیشتر است
وقتی «عصبانی» هستم ... «لب به لبخند» نمی زنم!
با «خویشتنداری» ... «خویشاوند داری»
«بخشش» ... پاک کن «رنجش»
به «خشم» ... «چشم» نگو
در اینکه با هم «تفاوت داریم»، با هم «تفاهم داریم» ؟!
موقع عصبانیت «داد نزن» خود را  «باد بزن» !
سوء تفاهم ، «تیر خطایی» است ک
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
 
145-  و من خطبة له (علیه السلام)> فناء الدنیا<أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّمَا أَنْتُمْ فِی هَذِهِ الدُّنْیَا غَرَضٌ تَنْتَضِلُ فِیهِ الْمَنَایَا مَعَ کُلِّ جَرْعَةٍ شَرَقٌ وَ فِی کُلِّ أَکْلَةٍ غَصَصٌ لَا تَنَالُونَ مِنْهَا نِعْمَةً إِلَّا
«والتجارة». این جا «تجارة» خیلی بعید است ـ
چون تفسیر تجارت سابقاً گذشت ـ و شاید «نجارة» (نجّاری) باشد. مگر مراد علم تجارت
(محاسبات تجارتی) باشد. در کتاب «فقه الرضا» هم همین جا تجارت است.
 در «فقه الرضا» بعدش دارد: «والنجوم»، که در این
صورت مراد از آن حساب اوّل می‌شود ریاضیات. 
بله، «یعلّمون التجارة» صناعت و جزء تعلیمی‌هاست. اصول تجارت و حسابداری
مثلاً می‌تواند مراد باشد، لکن بعید است؛ چراکه دارد صنعت‌ها را می‌گوید.
«والصیاغة»؛ طلاسازی.
«و
اذعان محمد بن طلحه شافعى به فضائل امام کاظم علیه السلام
 
محمد بن طلحه شافعى از علمای اهل سنت می‌نویسد:
 
✍ أبی الحسن موسى بن جعفر الکاظم ( علیهما السلام ) الإمام موسى الکاظم ( علیه السلام ) هو الإمام الکبیر القدر ، العظیم الشأن ، الکبیر المجتهد ، الجاد فی الاجتهاد ، المشهور بالعبادة ، المواظب على الطاعات ، المشهود له بالکرامات ، یبیت اللیل ساجدا وقائما ، ویقطع النهار متصدقا وصائما ، ولفرط حلمه وتجاوزه عن المعتدین علیه دعى کاظما، کان یجازى
پرسش:
اگر
بخواهیم که اموات را در خواب ببینیم این باعث اذیت شدن اموات نمی شود؟ اگر
از مردگان بخواهیم از جایگاه خودشان اطلاعاتی بدهند اجازه اینکار را دارند
یا خیر؟
پاسخ:
در
ابتدا باید اشاره شود که این کار سبب اذیت آنها نمی شود . در باره فراز
دوم باید گفت ممکن است انسان از طریق خواب از وضع مردگان اگاه شود ولی برای
همگان این مسله رخ نمی دهد .، اطلاع از امور برخ برای کسی غیر از انبیا و
اولیا (ع) میسور نیست . از همین رو در آموزه های عرفانی از برزخی ک
عزیزی سؤالی پرسیده اند با این عنوان:
از آنجایی که بین روح زن و مرد تفاوتی نیست و اساسا سلوک مربوط به روح و رشد معنوی هست. به نظر اگر به این موضوع اشاره کنید که چرا باید بین سلوک زن و مرد تفاوت باشد خیلی بهتر است!

در پاسخ ب این سوال باید گفت:
همانطور ک خودتان فرمودید، بین روح زن و مرد تفاوتی نیست. 
سلوک مربوط ب نفس است نه روح. درست است ک روح هم درگیر می شود چون نفس، بدون روح نیست. 
ما می گوییم تهذیب نفس.
سلوک، در حقیقت سلوک نفس است.
تربیت نفس.
رشد نفس.
متن کامل وصیت‌نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی رحمه‌الله

بسم الله الرّحمن الرّحیم
 قالَ رسولُ الله صلی الله علیه و آله و سلّم: إنّی تارکٌ فیکُمُ الثَقلَینِ، کتابَ اللهِ و عترتی اهلَ بیتی فإِنَّهُما لَنْ یفْتَرِقا حَتّی یرِدَا عَلَیّ الْحَوضَ
الحمدُلله و سُبحانَکَ؛ أللّهُمَّ صلّ ‌علی محمدٍ و آلهِ مظاهر جمالِک و جلالِک و خزائنِ أسرارِ کتابِکَ الذّی تجلّی فیه الأَحدیه بِجمیعِ أسمائکَ حَتّی المُسْتَأْثَرِ منها الّذی لایعْلَمُهُ غَیرک
آویزان شدن چهار تن از علمای ارشد اهل تسنن به قاطر امام رضا علیه السلام !!!
عجلونی از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد:
وفی مسند الفردوس لمادخل علی بن موسى الرضا نیسابور بغلة شهباء فخرج علماء البلد فی طلبه منهم یحیی بن یحیی و ابن راهویه و احمد بن حرب و محمد بن رافع فتحلقوا بلجام دابة .
هنگامی كه امام رضا سوار بر قاطر وارد نیشابور وارد شد علما به استقبال خارج شدند و یحیی بن یحیی و ابن راهویه و احمد بن حرب و محمد بن رافع به افسار قاطر امام رضا آویزان ش
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
103-  و من خطبة له (علیه السلام)>فی التزهید فی الدنیا<أَیُّهَا النَّاسُ انْظُرُوا إِلَی الدُّنْیَا نَظَرَ الزَّاهِدِینَ فِیهَا الصَّادِفِینَ عَنْهَا فَإِنَّهَا وَ اللَّهِ عَمَّا قَلِیلٍ تُزِیلُ الثَّاوِیَ السَّاکِنَ وَ تَفْجَعُ الْمُتْرَ
تقاطع بزرگمهر و وصال، لای فشردگی آدم‌ هایی که همه زورشان را زده اند تا در دانشگاه تهران به وصال سردار برسند و به در بسته جمعیت خورده اند، ایستاده‌ام. مُکبر بانگ "الصلاه الصلاه" سر می‌ دهد. صدای هق‌ هق زن جوانی با صدای حزین قرائت نماز میت عجین شده است. انگار همه منتظر بهانه‌ اند تا بغض‌ شان را فریاد کنند. صدای رهبر که می‌ لرزد بغض‌ها منفجر می‌ شود. «اللهم إنا لا نعلم منه إلا خیراً» سه بار تکرار می‌ شود؛ نماز آیت ا... گلپایگانی بر پیکر خمینی ک
عزیزی سؤالی پرسیده اند با این عنوان:
از آنجایی که بین روح زن و مرد تفاوتی نیست و اساسا سلوک مربوط به روح و رشد معنوی هست. به نظر اگر به این موضوع اشاره کنید که چرا باید بین سلوک زن و مرد تفاوت باشد خیلی بهتر است!

در پاسخ ب این سوال باید گفت:
همانطور ک خودتان فرمودید، بین روح زن و مرد تفاوتی نیست. 
سلوک مربوط ب نفس است نه روح. درست است ک روح هم درگیر می شود چون نفس، بدون روح نیست. 
ما می گوییم تهذیب نفس.
سلوک، در حقیقت سلوک نفس است.
تربیت نفس.
رشد نفس.
ولأن فلسطین هی أم البدایات والنهایات وفی اجواء ذکرى العودة نظم ملتقى الألوان الفنی وملتقى طیف مهرجان فلسطین الدولی الخامس للثقافة والفنون بعنوان “على طریق القدس” برعایة عضو کتلة الوفاء للمقاومة النائب ایهاب حمادة وبلدیة برج البراجنة بالتعاون مع الحملة العالمیة للعودة ومرکز رواسی-فلسطین .
البدایة کانت مع النشیدین اللبنانی والفلسطینی ومن ثم کان التقدیم للحکواتیة سارة قصیر حیث القت على الحضور بعض الحکایات المرتبطة بالمناسبة .
کلمة بل
 - اگه اون شبایی که باس می مُردیم سخت جون بازی درنمی اوریم و می مُردیم ، کار به این جا نمی کشید. کار به تحمل این شبا نمی کشید. 
اگه اون وقتایی که باس می شکستیم جای این که تکیه مونو به در و دیوار و ستون بدیم که یه وخت جلو چش ِ نامحرم نشکنیم و نریزیم و نپاشیم، بی ابا می شکستیم و می ریختیم و از هم می پاشیدیم ، کار به اینجا نمی کشید ... 
ببین دختر! یه شبایی هس واسه مردن. منتهاش تویی که انتخاب می کنی بمیری یا نمیری. دروغه . به جان خودت که جوونی و  عزیز ِ هزا
شفا گرفتن زائر امام رضا علیه السلام در حرم آن حضرت (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
۴۹۱- أنبأنی الشیخ محی الدین عبد الحمید بن أبی البركات الحربی، و أمین الدین أبو الفضل إسماعیل بن أبی عبد اللّه ابن حمّاد العسقلانی، قالا: أنبأنا أبو أحمد عبد الوهاب بن علیّ بن علیّ إجازة، أنبأنا زاهر بن طاهر بن محمد المستملی [ظ] إجازة، قال: أنبأنا أبو بكر الحسین بن علیّ، أنبأنا محمد بن عبد اللّه الحافظ، قال: سمعت أبا القاسم ابن
شفا گرفتن زائر امام رضا علیه السلام در حرم آن حضرت (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری می‌نویسد:
✍ ۴۹۱- أنبأنی الشیخ محی الدین عبد الحمید بن أبی البرکات الحربی، و أمین الدین أبو الفضل إسماعیل بن أبی عبد اللّه ابن حمّاد العسقلانی، قالا: أنبأنا أبو أحمد عبد الوهاب بن علیّ بن علیّ إجازة، أنبأنا زاهر بن طاهر بن محمد المستملی [ظ] إجازة، قال: أنبأنا أبو بکر الحسین بن علیّ، أنبأنا محمد بن عبد اللّه الحافظ، قال: سمعت أبا القاسم ا
 موسس مجتمع دینی امام شافعی کنگاندرجمع مردم شهرستان خارگقسمت اول:این میرساند که امت اسلام هنوز امت اسلام است. امت اسلام یعنی امت جمع، نه امت متفرق، اگر امتی دیدید متفرق است دلش به دل برادرش راه ندارد. دست کمک به سوی برادر ندارد‌ آن نمی تواند ادای امت اسلام بکند. رسول الله میفرمایند: المومن للمومن کالبنیان یشد بعضه بعضا مومن برای مومن چون ساختمان است که هم دیگر را نگه می دارد. من یک سوال از عزیزان دارم: همه آن آجارها و مصالحی که در یک ساختمان
 موسس مجتمع دینی امام شافعی کنگاندرجمع مردم شهرستان خارگقسمت اول:این میرساند که امت اسلام هنوز امت اسلام است. امت اسلام یعنی امت جمع، نه امت متفرق، اگر امتی دیدید متفرق است دلش به دل برادرش راه ندارد. دست کمک به سوی برادر ندارد‌ آن نمی تواند ادای امت اسلام بکند. رسول الله میفرمایند: المومن للمومن کالبنیان یشد بعضه بعضا مومن برای مومن چون ساختمان است که هم دیگر را نگه می دارد. من یک سوال از عزیزان دارم: همه آن آجارها و مصالحی که در یک ساختمان
مَص الشَّحم أو شفط الدُهون أو نحت الشحم أو استئصال الشحم بالمص (بالإنجلیزیة: Liposuction) هی إحدى الجراحات التجمیلیة التی تهدف إلى إزالة التراکمات الدهنیة غیر المرغوب فیها من جسم الإنسان بهدف تغییر شکله بشکل عام
فی البدایة، یقوم الجراح بالتأکد من موافقة الشخص على نوع التخدیر المطلوب وموافقته على التقنیات والأدوات المُستخدمة، ثُم یطلب من الشخص إجراء اختبارات الصحة العامة للتحقق من ملاءمته للجراحة، وقد یطلب من الشخص اتباع بعض الإرشادات فی ا
 
تا نزدیک ظهر دنبال کار بانکی بودم. فرصتی که دست داد رفتم سراغ تلگرام. دیدم از آی دی سید علی حسینی ایمنی پیامی برایم ارسال شده. نوشته شده بود: حال آقای حسینی خوب نیست. در آی سی یو بستری است. برایش دعا کنید.
زنگ زدم به شماره همراهش. گفتم لابد خانمش یا بچه ها گوشی را بر می دارند. مردی بود که گفت باجناق سید علی هستم. خبر تلخی داشت. سید علی ساعتی قبل بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد. گفتند مراسم تشییع و تدفین هم نداریم.
رحمت الله ع
3-1- جاذبه های مذهبی و زیارتگاه ها : بازدید از امکان
مذهبی و زیارتگاه استان خوزستان از مهمترین بخش های فعالیت های گردشگری محسوب می
گردد . از بقاع متبرکه استان خوزستان میتوان بقعه حضرت دانیال نبی در شوش , واقع
در کنار رودخانه شائور را نام برد که دارای ترکیب معماری زیبا و شکوهمندی می باشد
و همچنین بقعه سبز قبا در دزفول و علی مهزیار در اهواز , و
علاوه بر اینها مزارهای شریف و مقدس اهل بیت عصمت و طهارت از جمله :امامزاده عبدا
... شوشتر ,
امامزاده عبدا...ب
 
                                      اگر در کار مانده: هر روز  90بار یاقریب یا مجیب یا مدنی کل شی قریة((52))
بسم الله الرحمن الرحیم
31= جهد دفع برص و جذام به مشک و زعفران نوشته همراه داشته باش: و آیه لهم الارض المیتة احییناها و اخرجنا منها حبا  فمنه یاکلون
32= جهد عقدالاسان نوشته زیر سنگ گران نهدا: وجعلنا فیها جنات من نخیل و اعناب و فجرنا فیها من العیون لیاکلو من ثمره و ما عملته ایدهیم افلا یشکرون
33= جهت رفع فشار قبر در جامه میت نویسند: سبحان الذی خلق الا
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
106-  و من خطبة له (علیه السلام)> و فیها یبین فضل الإسلام و یذکر الرسول الکریم ثم یلوم أصحابه <>دین الإسلام<الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی شَرَعَ الْإِسْلَامَ فَسَهَّلَ شَرَائِعَهُ لِمَنْ وَرَدَهُ وَ أَعَزَّ أَرْکَانَهُ عَلَی مَنْ غَالَبَهُ فَ
فرار عمر از جنگ احد و عتاب و هجوم شدید امیر المومنین علیه السلام بر فراریان از جنگ
علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه می‌نویسد:
وروی عن ابی واثلة شقیق بن سلمة قال كنت اماشى عمر بن الخطّاب اذ سمعت منه همهمة، فقلت له مه، ماذا یا عمر؟ قال ویحك أما ترى الهزیر القضم ابن القضم، والضارب بالبهم، الشدید علی من طغى وبغى، بالسیفین والرایة، فالتفت فاذا هو علی بن ابی طالب، فقلت له یاهذا هو علی بن ابی طالب، فقال ادن منی احدثك عن
کفر نعمت
از نظر پیامبر خدا مبغوض ترین کار در نزد خدا کفر است . (تفسیر نمونه ج1ص256 )
کفر ؛ یعنی پوشاندن و پنهان کردن و یا ندید گرفتن . در مقابل شکر یعنی سپاس گزاری و یادبود ویادمان.
نمک نشناسی و کفر  بسیار رنج آور است.
" لئن شکرتم لازیدنکم  ولئن کفرتم ان عذابی لشدید. "/ ابراهیم7
در پیشگاه خدا شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت، ازکفت برون کند.
در نزد انسانها و بین مردم نمک ناشناسان و قدر نشناسان که پاداش خوبی را با خیانت و بدی می دهند، بسیار منفورند. ک
 


مواقعدلیل المواقع الشیعیة على الانترنت، مقسمة لأبواب مختلفة. 
 
 
 


القرآنالبحث فی القرآن الکریم عند الشیعة والتفاسیر والمقالات والأنشطة
 
 
 


المهدیبحث فی المواقع المخصصة حول الإمام المهدی (عج)
 

علماءالمراجع العظام الأحیاء منهم والأموات، والعلماء الفضلاء فی الحوزة العلمیة


عقائدالمواقع المختصة ببیان وتوضیح عقیدة أهل البیت (ع) والرد على الشبهات
 

فتوىالبحث فی فتاوی المراجع العظام والرسائل العملیة والردود على الاستفتاءات


مرا
این روایت از #امام_علی (ع) را چگونه شنیده بودید: خلخال از پای زن یهودی به ناحق غارت شده و آدم از شنیدن این غصه اگر دق کند، حق دارد. ‌در روایت اصلی، غصه، غصه‌ی بی‌غیرتی مردمان آن سرزمین دربرابر
ظلم است درحالیکه مردان آن سرزمین، با کمترین مقاومت، سپاهیان معاویه را بدرقه کرده و دربرابر تعدی به زنانشان، به التماس و اظهار عجز افتادند. متفاوت است نه؟ و این درحالی‌است که در روایت عام، غصه‌ی تعدی ناحق به یک زن یهودی برجسته می‌شود. هردو جان‌کاه‌ا
* بسم الله الرحمن الرحیم *
 
اصل کلّی را در آیهٴ سورهٴ زمر این‌چنین مشخص کرد فرمود به اینکه خلقکم من نفسٍ واحدة ثم جعل منها زوجها و انزل لکم من الانعام ثمانیة ازواج : خدای سبحان از دام برای شما هشت زوج خلق کرد؛ از گوسفند اهلی و وحشی، گاو وحشی و اهلی و مانند آن، یا نر و ماده، فرمود: اینها را برای شما نازل کرد، نازل کرد نه یعنی خلق کرد، انزل به معنی «خَلَقَ» نیست، أنزل همان معنای انزال و معنای فرو فرستادن خود را دارد، ولی از مخزن غیب که «عنده خزائن
این روایت از امام علی (ع) را چگونه شنیده بودید: خلخال از پای زن یهودی به ناحق غارت شده و آدم از شنیدن این غصه اگر دق کند، حق دارد. ‌در روایت اصلی، غصه، غصه‌ی بی‌غیرتی مردمان آن سرزمین دربرابر ظلم است درحالیکه مردان آن سرزمین، با کمترین مقاومت، سپاهیان معاویه را بدرقه کرده و دربرابر تعدی به زنانشان، به التماس و اظهار عجز افتادند. متفاوت است نه؟ و این درحالی‌است که در روایت عام، غصه‌ی تعدی ناحق به یک زن یهودی برجسته می‌شود. هردو جان‌کاه‌ان
در مورد فرکانس های ادیومتریک دیگر چه حالتی وجود دارد ؟
دو دانشمند در سال 1977 وجود ارتباط بین آستانه ABR و آستانه شنوایی ادیومتریک را در 8000 هرتز نشان دادند. همچنین تجربه بالینی پیشنهاد می کند که حساسیت شنوایی در خارج از محدوده 2000 تا 4000 هرتز ممکن است عاملی در اندازه گیری ABR باشد. حتی یک ناچ در حساسیت شنوایی در 6000 هرتز یا بالاتر ممکن است زمان نهفتگی ، خرید اینترنتی سمعک  دامنه و مورفولوژی ABR را تغییر دهد.
 
چه میزان تصحیح باید در مورد میزان آسیب شن
فضه خادمه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهما
نقل است از شیخ عبدالله مبارک که گفت وقتی به مکه معظمه می رفتم وقت نماز صبح از راه بیرون شدم تا به امر حق مشغول شوم از طرفی صدای ناله بگوشم رسید، پیش رفتم زنی را دیدم چادری از پشم بر سر کشیده گوش دادم که چه می گوید: این آیه را می خواند «امن یجیب المضطر اذا دعاه» من بگوشه رفتم و نماز گذاردم پس پیش رفتم و گفتم السلام علیک ـ از آیه قرآن جواب داد «سلام علیکم طبتم فادخلوها خالدین ـ سلام علیکم کتب ربکم علی نفس
مرحوم سید حسن صدر در رساله‌ای
که نوشته‌اند و چاپ شده (فصل القضا فی حقیقة الکتاب المشتهر بـ: فقه الرضا) اوّلاً
اعتقاد ایشان این است که این یک کتاب واحد نیست (یعنی: آنچه که توسّط مرحوم قاضی میرحسین،
امیرحسین به اصفهان رسیده کتاب واحد نبوده)، مجموعۀ اوراق و رساله‌های ناقص یا
تامّی بوده که در یک جلد جمع آوری شده و انصافاً حق با ایشان است و ای کاش از همان
اوّل هم بزرگان ما ـ مثل مرحوم مجلسی و دیگران ـ سعی می‌کردند این را تفکیک کنند.
آن جاهایی از آن
٢٣/٢٣. عِدَّةٌ‌ مِنْ‌ أَصْحَابِنَا، عَنْ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ مُرْسَلاً، قَالَ‌:
قَالَ‌ أَبُو عَبْدِاللّٰهِ‌ عَلَیْهِ‌السَّلاَمُ‌: «دِعَامَةُ‌ (۱) الْإِنْسَانِ‌ الْعَقْلُ‌، وَ الْعَقْلُ‌ مِنْهُ‌ الْفِطْنَةُ‌ (۲) وَ الْفَهْمُ‌ وَ الْحِفْظُ‍‌ وَ الْعِلْمُ‌، وَ بِالْعَقْلِ‌ یَکْمُلُ‌ (۳)، وَ هُوَ دَلِیلُهُ‌ وَ مُبْصِرُهُ‌ (۴) وَ مِفْتَاحُ‌ أَمْرِهِ‌، فَإِذَا کَانَ‌ تَأْیِیدُ عَقْلِه مِنَ‌ النُّورِ، کَانَ‌ عَالِ
دعاى
امام زمان (عج) براى بخشودگی گناهان شیعیان

اللهم
ان شیعتنا خلقت من شعاع انوارنا ، و بقیة طینتنا ، و قد فعلوا ذنوبا کثیرة ،
اتکالا على حبنا و ولایتنا . فان کانت ذنوبهم بینک و بینهم ، فاصفح عنهم ، فقد
رضینا ، و ما کان منها فیما بینهم ، و قاص بها عن خمسنا ، و ادخلهم الجنة ، و
زحزحهم عن النار ، و لاتجمع بینهم و بین اعدائنا فی سخطک .
پروردگارا ! شیعیان ما از شعاع
انوارما و باقیمانده طینت ما آفریده شده اند ، و ایشان باتکاء محبت و ولایت ما
گناهان بسی
غرض اصلی از تحریر این کلام میمنت انجام و باعث کلی بر ترقیم این ارقام خجسته فرجام آنکه حاضر گردیدم اینجانب علی اکبر وَلد مرحوم آقا جعفر نراقی در حالت صحت نفس و کمال عقل و شعور دون الاکراه والاجبار بل بالطوع والرغبه والرضا والاختیار و بیع نمودم و بفروختم به بیع لازم جازم صحیح شرعی به اذن و تنفیذ زوجه خود صبیه مرحمت شان حاجی عبدالباقی نراقی به حره مخدره عفیفه صالحه صبیه مرحوم آقا عبدالعظیم من القصه زوجه عالیحضرت آقا محمدحسن ولد مرحوم آقا ابرا
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
 
132-  و من خطبة له (علیه السلام)> یعظ فیها و یزهد فی الدنیا <>حمد اللّه<نَحْمَدُهُ عَلَی مَا أَخَذَ وَ أَعْطَی وَ عَلَی مَا أَبْلَی وَ ابْتَلَی الْبَاطِنُ لِکُلِّ خَفِیَّةٍ وَ الْحَاضِرُ لِکُلِّ سَرِیرَةٍ الْعَالِمُ بِمَا تُکِنُّ الصّ
94-  و من خطبة له (علیه السلام)
> و فیها یصف اللّه تعالی ثم یبین فضل الرسول الکریم و أهل بیته ثم یعظ الناس <
>اللّه تعالی<
فَتَبَارَکَ اللَّهُ الَّذِی لَا یَبْلُغُهُ بُعْدُ الْهِمَمِ وَ لَا یَنَالُهُ حَدْسُ الْفِطَنِ الْأَوَّلُ الَّذِی لَا غَایَةَ لَهُ فَیَنْتَهِیَ وَ لَا آخِرَ لَهُ فَیَنْقَضِیَ.
>و منها فی وصف الأنبیاء<
فَاسْتَوْدَعَهُمْ فِی أَفْضَلِ مُسْتَوْدَعٍ وَ أَقَرَّهُمْ فِی خَیْرِ مُسْتَقَرٍّ تَنَاسَخَتْهُمْ کَرَائِ
مقاله در مورد آغاز خلقت انسان
مقاله در مورد آغاز خلقت انسان
چکیده مقاله:
برای دانلود مقاله لینک زیر را کلیک کنید
مقاله آغاز خلقت انسان
آیات قرآن یه هر یدام در جائی قرار دارد به تفصیل تاریخ بشریت را بیان یرده، و حاصل این تفصیل این است یه نوع انسانی (البته به تمامی انواع انسانها یه حتی شامل سایر ادوار بشریت هم بشود) بلیه این نوعی یه فعلاً نسلش در روز زمین زندگی می یند نوعی نبوده یه از نوعی دیگر از انواع حیوانات و یا غیر حیوانات پدید آمده باشد مث
ز هیاهوی مستطیل سبز تا آرامش امروز



کریمی: به فوتبال بر نمی‌گردم، هیچ وقت!


محمود کریمی
ستاره سابق سپاهان در گفتگویی از دوران حضورش در مستطیل سبز و این موضوع
می گوید که چرا هیچ علاقه ای برای بازگشت به فوتبال ندارد.




جاه طلب نبود اما تا
دلتان بخواهد صداقت دارد. محمود کریمی جاه طلب نبود و در سال های اوجش از
فدراسیون فوتبال درخواست کرد او
سرانجام پس از اخبار و شایعات زیاد درباره ی نمونه های متاخر پردازنده های سری ۳۰۰۰ مستشار دربرگیرنده Ryzen 9 3900 و Ryzen 5 3500X، همکاری AMD بی سروصدا دو مدل متاخر نسل ثالث رایزن را معرفی و عرضه کرد. البته این پردازنده ها ارائه ی اشتراکی نشده و عزب دراختیار قطعه سازان اصلی (OEM) و گردآورندگان سیستم (SI) صبر خواهد گرفت. پردازنده ی Ryzen 9 3900 داخل بکلی دنیا عرضه شده؛ ولی عرضه ی پردازنده ی مستشار 5 3500X به OEMهای کشور چین محدود است. مشخصات و  دسترسی پذیری پردازنده Ryzen 9 39
اشعار حسین زحمتکش
در این مطلب از سایت جسارت سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد حسین زحمتکش برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید
کسی با “موج” موهایت “کنار” آمد به غیر از من؟
کسی با هستی اش پای قمار آمد به غیر از من؟
کدامین سنگدل فکر شکار افتاد غیر از تو
کدام آهو به میدان شکار آمد به غیر از من؟
تمام شهر در جشن “تماشا”ی تو حاضر شد
تمام شهر آن شب در شمار آمد به غیر از من
برایت دستمال کاغذی بودم ولی آی
1. تحقیق کتاب «عمدة عیون
صحاح الأخبار فی مناقب إمام الأبرار» حقیقتاً توفیق بی‌نظیر پروردگار بود. «مستدرک
المختار» هم که به آن ضمیمه شد دیگر شدم مثل متولّی ـ مثلاً ـ امام‌زاده ابن‌بطریق.
(حالا دیگر اعتراض نفرمایید که: پس «خصائص الوحی المبین» چه؟! آن را دیگر توی نم
خوابانده‌ام تا خدا چه خواهد) سال‌های ابتدای تاهل بود و برای مقابلۀ بعضی نسخه‌ها
عیال هم خیلی کمک کرد، که لله درّها!
2. ابن‌بطریق حلی عالم
شیعی متوفای 600 یا 601 هجری
است و نوشته‌اند:
«٢٤٥»مَنْ‌ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ‌ اللّهَ‌ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ‌ لَهُ‌ أَضْعافاً کَثِیرَةً‌ وَ اللّهُ‌ یَقْبِضُ‌ وَ یَبْصُطُ‍‌ وَ إِلَیْهِ‌ تُرْجَعُونَ‌ کیست که به خداوند وام دهد،وامى نیکو تا خداوند آن را براى او چندان برابر بیافزاید و خداوند(روزى بندگان را)محدود و گسترده مى‌سازد،و به‌سوى او بازگردانده مى‌شوید. نکته‌ها: در تفاسیر مختلف ١آمده است که این آیه به دنبال آیه قبل که مردم را به جهاد تشویق مى‌کرد،مؤمنان را ب
مرحوم محدّث نوری (قده) در
خاتمۀ «مستدرک» ـ که بسیار کتاب نافعی است و برای خبرویّت در بحث‌های رجالی و حدیثی
دیدن یک دور آن خیلی نافع و کارگشاست ـ در فائدۀ اولی ـ که در این چاپ جدید
«مستدرک» که به‌حسب تسلسل جلد یکِ نوزده می‌شود 
ـ کتبی را ذکر کرده که عدّۀ زیادی از آنها در اختیار صاحب «وسائل» بوده ـ
بعضی‌هایش هم نبوده ـ و به آنها اعتقاد نداشته. حدود 73
کتاب است: کتاب «إثبات الوصیّة»، کتاب «العروس»، کتاب «الغایات»، کتاب «المانعات»،
«مصباح الشری

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کسب درآمد از طریق اینترنت و دنیای ارز های دیجیتال